2018. szeptember 24., Hétfő
Szeptember 18-án és 19-én, a Csokonai iskola 4.b. osztálya az Erdők Háza kiállítóterében és foglalkoztató termében interaktív „tanórán” vett részt.
A Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kara pályázat keretében – együttműködve a SEFAG Zrt. Erdők Háza Látogatóközpontjával és Sziágyi Erdészeti Erdei Iskolájával - kutatást végez a 4. osztályos környezetismereti tantárgy „Az erdő életközössége” témakörének háromféle módszerrel történő elsajátításáról.
Ennek keretében szeptember 18-án és 19-én, 4-4 órában a Csokonai iskola 22 fős 4.b. osztálya az Erdők Háza kiállítóterében és foglalkoztató termében interaktív „tanórán” vett részt.
A látogatóközpont erdész és természetvédő munkatársa kézbe vehető faágakkal, termésekkel, levelekkel, fakéreggel, megszámlálható évgyűrűs korongokkal (bütükkel), vetítettképes előadással, természetfilmek vetítésével, kirakós és társas játékokkal gazdagították a diákok - erdő növényeivel és állataival kapcsolatos - ismereteit. A gyerekek megismerhették az erdészek feladatait, az erdőben végzett lelkiismeretes munkáját, amely során Magyarország erdőterületének nagysága folyamatosan nő.
A diákok az ismeretszerzést követően, októberi felmérés során adnak számot majd arról, hogy mely „tanulási” környezetben sajátították el legjobban a tananyagot. A decemberi ismételt felmérés az ismeretek hosszú távú rögzülését, beépülését vizsgálja.
Mi is kíváncsian várjuk az eredményeket! Annál is inkább, mert az élményszerű ismeretszerzést tartjuk a legfontosabbnak az Erdők Házában. Éppen ezért a jövőbeni csoportfoglalkozásainkat ennek megfelelően alakítjuk ki.
Dobos Ildikó, létesítményvezető