2021. június 1., Kedd
A Magyar Turisztikai Ügynökség kisfilmekkel, imázsvideóval, új weboldallal elindította szakmanépszerűsítő kampányát. A hét szakmát (barista, cukrász, felszolgáló, séf, recepciós, sommelier, concierge) bemutató filmekben ismert és neves szakemberek mesélnek munkájukról.
Kiemelt cél az ágazat presztízsének növelése, valamint az, hogy a pályaválasztás vagy átképzés előtt álló diákok a turizmust és vendéglátást válasszák.
A hét szakmát (barista, cukrász, felszolgáló, séf, recepciós, sommelier, concierge) bemutató filmekben olyan ismert és neves szakemberek mesélnek munkájukról, mint Szik Mátyás sommelier, vagy épp Veres István séf.
A filmek informatívak, tippeket adnak arra, hogyan válhat valaki sikeressé, hogyan léphet előre az adott szakmában.
A kampány részeként a nézők találkozhatnak egy imázsvideóval is, amely azokat az értékeket hangsúlyozza, amelyekért érdemes ebben az iparágban dolgozni.
Ezek mellett a kampány pályaválasztást is segíti. Ehhez már elérhető a karrieraturizmusban.hu weboldal, amely friss, szakmai tartalommal, korszerű eszközökkel nyújt segítséget és hasznos információkat az érdeklődőknek.
A honlapról letölthető egy kiadvány is, amely bemutatja a lehetséges karrierutakat a turizmus és vendéglátás területén, útmutatóul szolgál a tökéletes szakma kiválasztásához.
A koronavírus-járvány komoly hatást gyakorolt a turizmus-vendéglátás szakmákra. Az MTÜ szándékai szerint a kampány egyszerre segíti a munkavállalók bizalmának visszaépítését, emellett mankóként szolgál a továbbtanulás előtt álló diákok, munkavállalók számára is, hogy perspektívát, karrierutat mutasson.
A program növeli a szakmák presztízsét, társadalmi elfogadottságát és elismeri a kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakembereket, ezzel is segítve az ágazat kultúrájának fejlődését Magyarországon – tájékoztatta a turizmus.com-ot az MTÜ.